email
save
کد خبر: ۲۱۳۱
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

همه گیری ساس در انگلیس

ساس‌ ها سالانه ۶۵ درصد در انگلیس افزایش می‌ یابند و این حشره اکنون در این کشور همه گیر شده به گونه ای که تصاویر یک ساس بر روی پای مسافری در متروی لندن نگرانی های جدی را در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش پرشین خبر؛ شرکت مبارزه کننده با حشرات در انگلیس، به نام "رنتوکیل" (Rentokil) درباره افزایش ساس در این کشور هشدار داد و افزود: سالانه ۶۵ درصد بر ساس گزیدگی در انگلیس افزوده می‌شود.
نشریه ایندیپندنت در این باره نوشت: کارشناسان می‌گویند بحران گرانی‌ها در انگلیس موجب شده است مردم در تارنما‌های حراج لوازم دست و دوم، همچون "ئی بی" (eBay) و فیس بوک، مبلمان دست دوم بخرند که در افزایش ساس‌ها در انگلیس موثر بوده است.
پروفسور جیمز لوگان (James Logan)، استاد دانشکده پزشکی گرمسیری در دانشگاه لندن می‌گوید افزایش ساس‌ها در انگلیس، همچنین به افزایش گردشگری و رسیدن آن به سطح پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا مرتبط است. وی افزوده احتمال انتقال ساس در وسایل گردشگران، فراوان است.
به نوشته ایندیپندنت، ساس‌ها که خون انسان را می‌مکند، روز‌ها در در چارچوب تخت ها، میان ملحفه ها، لباس‌ها یا در پشت کاغذ‌های دیواری جدا شده از دیوار، پنهان می‌شوند و شب‌ها مردم را می‌گزند. همچنین ساس‌ها که به دنبال جا‌های گرم می‌گردند ممکن است با افزایش شمارشان، در درون وسایل الکترونیکی نزدیک به تخت، همچون تلویزیون و پریز‌های برق قرار گیرند.
کارشناسان بهداشت محیط با هشدار به خانواده‌ها درباره پیامد‌های افزایش ساس در خانه‌ها از مردم خواستند ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی هنگام خرید کالای دست دوم با نظافت و سم پاش ان در محیط باز از نبود حشرات موذی در بدنه وسایل اطمینان حاصل کنند بعد ان‌ها را به منزل ببرند.

ارسال نظر