email
save
کد خبر: ۱۲۳۴۹
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
مدیر عامل سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد:

بهره مندی ۷۵ هزار کارگاه از تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه ای در سال ۱۴۰۲

مدیر عامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش حوادث ناشی از کار و ایمن‌سازی محیط‌های کاری برای رسیدن به چشم‌انداز صفر در حوادث کار، از بهره‌مندی ۷۵ هزار کارگاه از تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ میرهاشم موسوی در جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان البرز که بعدازظهر یکشنبه نهم اردیبشهت ماه با حضور استاندار البرز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران‌کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان و نیز مدیران، کارفرمایان برگزیده و منتخب استان و کارگران نمونه و گروه‌های نمونه کار و تولید این استان در شرکت ایدکو پرس کرج برگزار شد، حضور یافت. 

موسوی در این جشنواره با اظهار امیدواری درباره اینکه چنین تجلیل‌هایی از نیرو‌های نخبه و خلاق جامعه کار و تولید استمرار داشته باشد، گفت: ما در سازمان تأمین اجتماعی که سازمانی با مأموریت حمایت همزمان از کارفرمایان و کارگران و فعالان عرصه تولید و کسب و کار است امیدواریم و وظیفه دارم که در اجرای مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سازمان، کارامدی و توانمندی خود را تا حدی ارتقاء دهیم که بتوانیم بخش مهمی از چالش‌ها را در عرصه تولید، اشتغال و کسب و کار مدیریت کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این که به نیابت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره شرکت کرده و با ابلاغ تشکر و قدردانی و تبریک وزیر کار به مناسبت هفته کار و کارگر، افزود: نظام مقدس اسلامی امروز در مصاف با زیاده‌خواهان، در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد و توفیق در این جنگ، نیازمند داشتن یک اقتصاد قوی و مقتدر است و لازمه داشتن اقتصاد قوی و مقتدر نیز داشتن نیروی انسانی خلاق، مبتکر، نوآور و پای کار ایران است.
وی افزود: داشتن اقتصاد قوی منوط به رونق تولید است و همان‌طور که مقام معظم رهبر‌ی فرموده‌اند کارگران عزیز ما ستون فقرات تولید هستند و همه اندیشمندان اقتصادی بر این نکته تأکید دارند که کشوری که می‌خواهد پول ملی قوی داشته و در فضای رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد، باید حوزه تولید را تقویت کند و به نیروی کار بها بدهد.
موسوی با اشاره به رویکرد‌های دولت مردمی سیزدهم در زمینه تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار، گفت: همان‌طور که همه شما در خبر‌ها شنیده‌اید در این دولت در همین مدت کوتاه، بالغ بر ۱۰ هزار کارگاه تولیدی تعطیل یا نیمه راکد به فضای تولید بازگشته است و در دو سال و اندی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، وعده دولت در زمینه تحقق یک میلیون شغل در هر سال که مقوم و محرک تولید است، محقق شده است.
وی افزود: ما در سازمان تأمین اجتماعی امیدواریم در چارچوب راهبرد‌ها و رویکرد‌های کلان دولت مردمی سیزدهم، به مأموریت‌های خود نه تنها در قبال زندگی امروز کارگران بلکه در مورد تضمین آینده آنان نیز به شکلی کامل عمل کنیم و برای اجرای این مسئولیت، در این دوره مدیریتی برنامه‌های تحولی متعددی برای تحقق جهش در خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی طراحی شده و در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بیان بخشی از دستاورد‌های این سازمان در دوره اخیر ادامه داد: به لطف خداوند متعال و همراهی و همکاری همه قوا به‌ویژه دولت مردمی و مجلس انقلابی و با پرداخت بخشی از مطالبات سازمان در این دولت که هم از نظر رقم ریالی و هم از نظر کیفیت و ارزشمندی سهام و دارایی واگذار شده، بی‌نظیر بوده است، سازمان تأمین‌اجتماعی که یک سازمان بین‌نسلی است توانست بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی را که از دولت‌های قبلی منتقل شده بود، تسویه کند. این بدهی برای پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان در دوره قبل و در قالب استقراض بی‌رویه از نظام بانکی شکل گرفته و سازمان تأمین‌اجتماعی را به ابربدهکار بانکی تبدیل کرده بود.
وی افزود: در دوره قبل و چند ماه ابتدای این دوره، برای پرداخت ماهانه حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری، در هر ماه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود داشت که در قالب استقراض از نظام بانکی تأمین می‌شد، اما امروز و به واسطه تدابیر مدیریتی و اقدمات تحولی، نه تنها سازمان تأمین‌اجتماعی در کل سال ۱۴۰۲ برای پرداخت حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری ماهانه، ریالی از نظام بانکی استقراض نکرد بلکه به ابرطلبکار کشور تبدیل شده و در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای استفاده از سرمایه و منابع موجود برای تضمین اجرای تعهدات آتی است.
موسوی ادامه داد: اینکه می‌گوییم ریل حرکت سازمان از "آینده‌سوزی" و "آینده‌خواری" به "آینده‌سازی" چرخش داشته است، به این معناست که در یک سازمان بیمه‌گر و صندوق بازنشستگی، استقراض بی‌رویه برای پرداخت تعهدات جاری، در واقع پیش‌خور کردن و سوزاندن منابع و دارایی‌هایی است که باید برای تعهدات آتی چنین سازمانی ذخیره و سرمایه‌گذاری شود. اگر همان روال قبلی آینده‌خواری و آینده‌سوزی در این سازمان ادامه می‌یافت در سال ۱۴۰۲ براساس برآورد‌ها حجم کل کسری منابع سازمان، به رقمی در حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید، اما امروز مفتخریم که به کارگران عزیز، به کارفرمایان و کارآفرینان گرامی و بازنشستگان فرهیخته که شرکای راهبردی ما هستند، نوید دهیم که به لطف خداوند و همراهی شرکای اجتماعی سازمان، قادر خواهیم بود بر همه چالش‌ها و مشکلات غلبه کنیم و آینده روشنی پیش روی سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در کنار حمایت از کارگران و توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی، از همراهی و همکاری با فعالان اقتصادی و کارفرمایان عزیز هم غافل نبوده‌ایم. در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۸ هزار کارگاه که دچار مشکلات مالی بودند توانستند از تسهیلات تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم استفاده کنند که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۷۵ هزار کارگاه رسید و در این دو سال کارفرمایان کارگاه‌های دچار مشکلات مالی از بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بخشودگی جرایم بیمه‌ای توانستند استفاده کنند.
موسوی با اشاره به این‌که در استان البرز ۴ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در حال طراحی و احداث است، افزود: در استان البرز متأسفانه آمار حوادث ناشی از کار بالاست و این استان در زمره چند استان صدرنشین دارای بیشترین آمار حوادث ناشی از کار است. هم در این استان و هم در کل کشور در عین اجرای تعهدات خود در زمینه درمان و بازتوانی بیمه‌شدگان حادثه‌دیده و نیز پرداخت غرامت دستمزد و سایر تعهدات، باید با همکاری کارفرمایان و همه فعالان حوزه کسب و کار و برای صیانت از نیروی کار که ارزشمندترین سرمایه کشور است، به سمت چشم‌انداز صفر در حوزه حوادث ناشی از کار حرکت کنیم و تحقق این هدف نیازمند ایمن‌سازی محیط کار و تقویت حوزه بهداشت محیط کار و بهداشت حرفه‌ای است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>