email
save
کد خبر: ۱۲۲۹۸
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹

تاکید وزیر کار بر گشوده شدن قفل و زنجیرها در حوزه تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، اقتدار و ثبات به همراه دارد و باید قفل و زنجیر‌ها را در حوزه تولید گشود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «سید صولت مرتضوی» در آیین تجلیل از» بانوان فعال عرصه کار، تولید» و «واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده» که در مجموعه «آذین الکترو ایده» برگزار شد با اشاره به حضور بانوان در بخش‌های کارگاهی و تولیدی گفت: در این مجموعه بالغ بر ۵ هزار هنرمند تربیت شده‌اند که نیمی از آن‌ها بانوان هستند. 
مرتضوی با بیان اینکه دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش و تقدیر است، تاکید کرد: دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی، احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است. براساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

دولت باید بستر مناسب را برای جهش تولید فراهم کند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نام گذاری سال جدید یادآور شد: رهبری فرمودند که جهش با رشد متفاوت است. جهش به معنای یک حرکت بزرگ و خارق العاده است.
وی تاکید کرد: این کار به کوشش نیاز دارد و دولت به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند.
وزیر کار با بیان اینکه در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد ما به سه دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌شود، تشریح کرد: دایره شمول اقتصاد دولتی آن بخشی از اقتصاد است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. 
مرتضوی گفت: می‌توان گفت از منظر قانون اساسی تقریبا باید بالغ بر ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد. 
وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این بین باید انجام شود مانع زدایی و رفع موانع تولید است. 
مرتضوی، جلوگیری از مداخلات بی معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیر‌ها را نیز جزو اموری دانست که دولت باید انجام دهد تا فرمایش مقام معظم رهبری به بهترین شکل انجام شود.
وزیر کار تصریح کرد: به عنوان کارگزار دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارآفرینان و کارگران را به گرمی در این حوزه بفشاریم. 
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشارکت مردم در تولید گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد، اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود چرا که بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.
در آیین تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید و واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه «نرجس بختیار خلج» مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده، «محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی و «علی حسین رعیتی فرد» معاون روابط کار از ۱۴ بانوی نمونه در واحد‌های تولیدی و ۱۲ واحد نمونه تولیدی با اهدای جوایزی تقدیر کردند.
گفتنی است، آیین تجلیل از بانوان جامعه کار و تولید و واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده در دو سطح ملی و استانی، به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>