email
save
کد خبر: ۱۲۲۹۷
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
مشاور وزیر تعاون خبر داد:

تجلیل از واحدهای تولیدی دوستدار خانواده برای نخستین بار در کشور

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: تجلیل از واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده برای اولین بار با هدف ارزش‌گذاری بر نگاه بلند کارفرمایان و اهتمام به تکریم بانوان و حمایت از خانواده انجام شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «نرجس بختیار خلج» در آئین تجلیل از «بانوان فعال عرصه کار و تولید» و «واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده» گفت: این مراسم با هدف ایجاد انگیزه بین بانوان تلاشگر جامعه کار و تولید و ارزش‌گذاری بر سیاست‌های جمعیتی، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده برگزار شد.
وی افزود: تجلیل از بانوان برتر جامعه کار و تولید برای سومین سال متوالی است که انجام می‌شود و در سال جاری واحد‌های تولیدی دوستدار خانواده نیز به این تقدیر‌ها اضافه شدند.
بختیار خلج گفت: بانوان برتر جامعه کار و تولید و واحد‌های دوستار خانواده با توجه به معیار‌های اعلام شده، در سطح ملی انتخاب شدند و همین فرآیند انتخاب در استان‌ها نیز وجود داشت و افراد و واحد‌های برتر در سطح استانی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. 
وی با اشاره به تشکیل «کمیته زنان و خانواده جامعه کار و تولید» تاکید کرد: با توجه به اهمیت نقش‌آفرینی زنان در خانواده و جامعه و با هدف رصد وضعیت بانوان کارگر، شناسایی نظام مسائل آنها و تقویت برنامه‌های خانواده محور، این کمیته از ابتدای دولت سیزدهم و به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت آغاز به کار کرده است.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: کمیته زنان و خانواده کار و تولید در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته با دبیری مشاور امور زنان و خانواده معاونت روابط کار به طور جدی در حال پیگیری است.
بختیار خلج با بیان اینکه این کمیته روابط کار را با نگاه به مسائل زنان بررسی می‌کند، افزود: در این کمیته بخشی از نظام مسائل را برای زنان احصا کرده ایم و مطالعات و پژوهش‌های تکمیلی را در دست اقدام داریم.
وی افزود: همچنین در این کمیته امنیت زنان در اشتغال، ازدواج و فرزند آوری و فرزند پروری و تحکیم و تعالی خانواده در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است، تاکید کرد: توجه به قانون جوانی جمعیت و ارزش تعالی خانواده در نظام اسلامی در اولویت‌های کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>