کد خبر: ۱۲۲۸۹
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
رونق معاملات تابلوی عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی:

معاملات نیروگاه ها و شرکت های توزیع ۹۳۳ میلیارد ریالی شد

حجم و ارزش فروش برق در تابلوی عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران روز به روز با رونق بیشتری همراه می‌شود به طوری که در معاملات روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ ماه، برق عرضه شده توسط نیروگاه‌های کشور طی ۷۸ معامله از سوی شرکت‌های توزیع با ارزشی بالغ بر ۹۳۳ میلیارد ریال خریداری شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ یکشنبه نهم اردیبهشت‌ ماه ۷۸ معامله در تابلوی عمده فروشی بازار برق بورس انرژی ایران انجام شد و به این ترتیب حجم برق معامله شده در این تابلو به ۸۳۰ میلیون کیلووات ساعت و ارزش ریالی این معاملات نیز به ۹۳۳.۶ میلیارد ریال رسید.

این ارقام در حالی ثبت شد که در روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه نیز ۶۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق سلف با مجموع ارزش ۶۸۴ میلیارد ریال از این بازار معامله شده بود. 

از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال و در راستای همکاری شکل گرفته میان بورس انرژی ایران و وزارت نیرو، شیوه فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع برق کشور تغییر کرده است. در حالی که پیش از این فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع در قالب قرارداد‌های کوتاه و بلند مدت میان طرفین انجام می‌شد.

از روز اول اردیبهشت‌ماه، نیروگاه‌های برق نسبت به عرضه برق تولیدی در تابلو عمده‌فروشی برق بورس انرژی اقدام کرده و شرکت‌های توزیع برق این امکان را دارند که با ثبت تقاضا نسبت به خرید برق مورد نیاز اقدام کنند. این عرضه‌ها در بارپایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود.
مزایای متعدد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بازار شفاف بورس انرژی ایران باعث شده تا با توجه به مزیتت‌های بسیار آن روز به روز شاهد رونق بیشتر این بازار باشیم و به این ترتیب به نظر می‌رسد این روش جدید فروش جایگاهی ویژه در معاملات برق نیروگاهی کشور پیدا کند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>