email
save
کد خبر: ۱۳۷۰۴
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

وزیر راه و شهرسازی جایزه ملی جوانی جمعیت را دریافت کرد

وزارت راه و شهرسازی با توجه به اقداماتی که در حوزه حمایت از جوانی جمعیت انجام داده، موفق به کسب جایزه ملی جوانی جمعیت در دور دوم این رویداد شد.

به گزارش پرشین خبر از وزارت راه و شهرسازی، دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.
وزارت راه و شهرسازی با اهدای زمین رایگان به بیش از ۷۵ هزار خانواده چند فرزندی در دولت سیزدهم و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و جایزه ملی جوانی جمعیت را دریافت کرد.
در متن لوح تقدیر اهدا شده از سوی رئیس جمهور آمده است: «جوانی جمعیت از مؤلفه‌های قدرت و توانمندی کشور‌ها و موجب پویایی تمدن‌های بشری است. بی تردید حرکت در مسیر تعالی و پویایی ایران اسلامی نیازمند حضور پرنشاط جوانان این مرز و بوم و مرهون زحمات دلسوزانه فعالان حوزه جمعیت در پیشبرد و راهبری سیاست‌های کلی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از ساحت ارزشمند خانواده و ترویج فرهنگ مقدس ازدواج و فرزند آوری می‌باشد. بدین وسیله ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام والای شما در تحقق اهداف مرتبط با اعتلای جوانی جمعیت مراتب خرسندی خود را از کسب رتبه اول بخش دستگاه‌های اجرایی دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت توسط جناب عالی ابراز مینمایم امید است تحت توجهات حضرت ولی عصر) (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) با انگیزه‌ای مضاعف در استمرار خدمات ارزشمند و ماندگار برای ساخت ایران جوان، مترقی و مقتدر توفیق روزافزون داشته باشید.»
یادآور می‌شود، جایزه ملی جوانی جمعیت به عنوان نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت کشور شناخته می‌شود. این رویداد برابر اجرای اصل «یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی» به پیوست قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال، در آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
ماده ۱۹ نسبت به تدوین شاخص‌های «جایزه ملی جوانی جمعیت» این قانون، ستاد ملی جمعیت را مکلف می‌کند تا به منظور اهدای سالانه ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران، نخبگان اقدام نموده و بر اساس گزارش ارائه شده از نهاد‌های ذیربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی اقدام کند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>